Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah verbální intervence a projevů posturální stability
Švátora, Karel ; Čepička, Ladislav (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent) ; Válková, Hana (oponent)
Disertační práce Karel Švátora ABSTRAKT Název: Vztah verbální intervence a projevů posturální stability Cíl: Zhodnotit, zda existuje vztah verbální intervence a projevů posturální stability. Metody: V rámci předložené práce byla realizována 3 výzkumná šetření. Prvního šetření se zúčastnilo 185 probandů (84 mužů) a bylo zaměřeno na ověření efektu psychologického primingu. K hodnocení posturální stability byl využit Posturograf STP-03. Probandi byli náhodně rozděleni do třech skupin a každá obdržela rozdílnou informaci o obtížnosti nadcházejícího úkolu. V průběhu šetření byla zaznamenávána časová řada dat elektrodermální aktivity. Druhého šetření se zúčastnilo 88 probandů (45 mužů) a bylo zaměřeno na ověření efektu persvazivní komunikace. Testem posturální stability bylo setrvání ve stoji měrném na 3cm široké kladince. Probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin, přičemž skupiny obdrželi protichůdnou verbální intervenci v průběhu testu. Třetího šetření se zúčastnilo 142 probandů (83 mužů). Bylo zaměřeno na ověření efektu persvazivní komunikace při výraznější stimulaci aktuálního psychického stavu. Testem posturální stability bylo setrvání ve stoji měrném na 3cm široké kladince na 80cm vysoké platformě. Výsledky: Vliv verbální intervence byl statisticky potvrzen pouze v případě persvazivní komunikace při...
How to Communicate Health? Campaigns by Ministry of Health of the Czech Republic in period 2012-2017
Posluchová, Lucia ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Predmetom tejto bakalárskej práce sú verejné zdravotnícke kampane a ich vplyv na zdraviu prospešnú zmenu správania. Zameraná je na vládne kampane, ktoré vznikli pod hlavičkou Ministerstva zdravotníctva Českej republiky v období 2012-2017. Táto práca vznikla s cieľom preskúmať potenciál, ktorý zdravotnícke kampane majú vo vzťahu k zlepšeniu verejného zdravia a zároveň otvoriť diskusiu o využití tohto potenciálu v Českej republike. Teoretická časť práce predstavuje koncept inštitucionálnej komunikácie a objasňuje jej hlavné ciele so zreteľom na verejné dobro. V nadväznosti na vytýčené ciele vysvetľuje, ako môžu verejné zdravotnícke kampane viesť ku zlepšeniu verejného zdravia. Deskripcia procesu zmeny správania je zasadená do behaviorálnej teórie plánovaného správania. Praktická časť práce je venovaná vlastnému výskumu, ktorého cieľom bolo prispieť k porozumeniu vnímania skúmaných zdravotníckych kampaní. Špeciálna pozornosť bola pritom venovaná ich vplyvu na vyvolanie zmeny správania. Dáta zberané technikou pološtuktúrovaných rozhovorov naznačujú, že skúmané zdravotnícke kampane pôsobia na príjemcov prevažne negatívne a ich vplyv na zdraviu prospešnú zmenu správania je skôr nepravdepodobný.
James Bond - tajný agent propagandy
Hornová, Karolína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prozkoumat prvky a projevy propagandy ve vybraných filmech ze série o agentu Jamesi Bondovi. Teoretická část se snaží definovat pojem propaganda především z hlediska mediálních a komunikačních studií a následně přibližuje pohledy různých autorů na způsoby a druhy šíření propagandistického persvazivního sdělení a jeho odhalení pomocí analýzy diskurzu. V práci je reflektován zejména pragmatický přístup autorů Jowetta a O'Donnellové, který je uváděn v komparaci s dalšími stěžejními přístupy. Teoretická část zároveň uvádí propagandu do kontextu doby, tedy období studené války a zmiňuje konkrétní případy jejího působení. Zároveň si práce všímá bondovek samotných, a to zejména pohledem na jejich narativ a jeho mytologickou a stereotypizující složku. V praktické části je jsou následně metodou interpretativní obsahové analýzy zkoumány filmové bondovky právě z této doby s cílem nalézt v nich popsané prvky protivýchodní propagandy, analyzovat jejich projevy a zodpovědět tak na dané výzkumné otázky.
Persvazivní komunikace potravinářských firem v edukativní oblasti
Mikulka, Jan ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce na téma Persvazivní komunikace potravinářských firem v edukativní oblasti se zabývá komunikačními aktivitami, které vyvíjejí potravinářské firmy na studenty středních odborných škol a učilišť, budoucí profesionály v oblasti gastronomie. Cílem práce je prozkoumat persvazivní techniky a prostředky, které firmy používají k ovlivňování v edukativní oblasti. Součástí výzkumu je deskriptivní analýza komunikace na tyto cílové skupiny. Důraz je kladen na jazykovou analýzu, která je třeba pro dešifrování marketingových sdělení, které jsou umístěny ve školních materiálech a prostorách školy. Nastíněna je i situace problematiky reklamních sdělení ve školních učebnicích na obecné rovině. Součástí práce je také vyjádření zaměstnankyně Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, autorky učebnice Technologie přípravy pokrmů a profesionálních šéfkuchařů.
Vliv public relations na česká média po roce 1989
Střelcová, Alexandra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Vliv public relations na česká média po roce 1989" pojednává o zásadním aspektu novinářské práce, jímž je působení různých zájmových skupin na obsah mediálních výstupů ve formě public relations. Touto problematikou se zabývá z pohledu novinářů - profesionálů, jakožto tvůrců mediálních obsahů, a klade si za cíl zjistit, jaké mechanismy při práci s public relations fungují v českém mediálním prostředí. Stručně se věnuje historii public relations jak v Americe a Velké Británii, tak v Čechách před i po roce 1989. Na definice public relations poté aplikuje vybrané kritické teorie zabývající se studiem mediálních obsahů, a to především v souvislosti s tezemi skotských teoretiků PR Dinana a Millera, modelu propagandy Hermana a Chomského či Boorstinovou tezí o pseudoudálostech. Sociologie zpravodajství a její přední představitel Brian McNair se taktéž kriticky vyjadřuje k působení PR na mediální obsahy, a proto je jeho vymezení dalším významným teoretickým rámcem. Čtvrtá kapitola se věnuje vybraným metodám public relations, jako jsou spin doctoring, využití třetích stran či krizová komunikace. Specifická pozornost je věnována analýze Stockholmské charty a Charty IPRA, dvou nejzásadnějších morálních kodexů, podle kterých se řídí (či by měli) všechny subjekty, zabývající se public relations....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.